Connectlocal evenement Bluepoint Antwerpen – Datto
23 mei reisde we af naar Antwerpen om de tweede editie van Connectlocal dit jaar te organiseren voor onze opdrachtgever Datto. Een evenement dat deel uit maakt van de evenementenkalender die wij voor hun ontwikkelen en produceren. Het doel van deze evenementenkalender, en met name de specifieke evenementen is het overbrengen van nieuwe kennis binnen het IT vak, het inspireren van hun MSP’ers en sales genereren.
Nadat we de 1e editite van 2024 geproduceerd hadden in februari in Leusden, was het tijd om de 2e editie te produceren. Om ook de belgische MSP’s te inspireren gaan we samen met de opdrachtgever twee keer per jaar naar België, dus dit keer was het tijd voor Antwerpen. We vonden het leuke Bluepoint waarbij wij meteen vonden dat het paste bij de doelen die met ons meegegeven waren vanuit de opdrachtgever; een plenaire sessie, inspiratie, en verschillende ruimtes. Na een locatiebezoek wisten wij het zeker, dit was de perfecte locatie voor dit evenement. De productie ging verder in de afgelopen maanden en zo bereidde we de catering, de styling en de plenaire sessie voor.
Toen was eindelijk de dag zo ver en vertrokken we met een ingepakte bakwagen vol event materialen naar Antwerpen. Wij verzorgde hiermee ook het transport van alle materialen die bij ons warehouse opgeslagen liggen. Eenmaal aangekomen begonnen we de opbouw van alle materialen zodat de locatie volledig was gestyled in het merk en branding van de opdrachtgever. Onze eventmanager zorgde samen met de techniek ervoor dat alle powerpoints werkte en dat alles juist was ingesteld.
Aan het begin van de middag kwamen de eerste gasten al binnen voor twee user groups onder genot van een heerlijke lunch. De rest van de gasten kwamen daarna binnen druppelen, en toen begon het evenement echt. Het evenement bestond uit een driedelige plenaire sessie die werd onderbroken door twee pauzes. Door het terras en het lekkere weer werd er tijdens de pauzes heerlijk genoten en genetwerkt. Tijdens de plenaire sessies werden keynotes gegeven door product eigenaren binnen het bedrijf, kwamen sponsoren aan het woord en werd er vooral veel kennis en inspiratie gedeeld. Na de sessie stond de BBQ al aan en het buffet klaar, dus werd er lekker gegeten. Tijdens het eten was er meer dan genoeg tijd en ruimte om te netwerken en sales te genereren.