De impact van styling op je zakelijke evenement

door | jun 6, 2024

Ieder bedrijf wil dat zijn of haar evenement onvergetelijk is. Maar dit bereiken kan nog best lastig zijn. Want hoe zorg je ervoor dat je gasten betrokken zijn? Hoe zorg je ervoor dat ze je boodschap van je evenement begrijpen? Hoe zorg je ervoor dat je merk centraal staat tijdens je evenement? Wij zien als evenementenbureau keer op keer wat de impact van styling heeft bij de evenementen die wij organiseren. Een evenement organiseren gaat namelijk niet alleen maar om wat je gaat fysiek vertelt maar ook over het gevoel dat je opbrengt bij je gasten en het verhaal dat je uitstraalt.  

Het gaat om het feit dat je een boodschap wilt meegeven aan je gasten. Het gaat om het feit dat je indruk wilt maken met de producten die je maakt. Wat je ook wilt, styling is hier een enorme hulp bij. Styling gaat namelijk niet alleen om het esthetische aspect, maar ook om de manier waarop het de essentie van je merk en de kernboodschap van je evenement overbrengt, wat cruciaal is voor het succes van elk zakelijk evenement.

Wat is styling precies?

Styling is misschien een nietszeggend woord voor veel mensen, maar in de basis gaat het bij styling om het meubilair en de decoratie die wordt toegevoegd aan een locatie om deze aan te kleden. Met styling bepaal je dus de look & feel en het thema van je evenement en je locatie. Traditioneel is dit ook vaak waar de uitleg over de term styling eindigt. Maar bij ons als evenementenbureau gaan we nog een stapje verder. Wij vinden het namelijk belangrijk om ook jouw branding mee te nemen. Dit kan binnen het stukje meubilair en de decoratie maar ook in ander soort decoraties en op een ander soort manier. Styling kan dus op heel veel diverse manieren gebruikt worden, en dit maakt het ook zo’n vitaal deel van jouw evenement. In dit blog verkennen we hoe je door middel van de juiste styling je evenement onvergetelijk maakt.

Hoe maakt styling je evenement onvergetelijk?

1.        Styling versterkt je merk identiteit

2.        Styling biedt een verlengstuk van de boodschap die je overbrengt

3.        Styling draagt bij aan de beleving van je gasten

De styling van paviljoen evenement grand openign faerch. Er wordt gebruik gemaakt van merk styling, meubilair en bloemen

1. Versterken van je merk identiteit

Het verwerken van je merk identiteit in de decoratie en interieurstyling voor je zakelijke evenement is cruciaal om een samenhangend en gedenkwaardig evenement te creëren voor je gasten. Het gaat niet alleen om het interieur van een locatie, maar ook over de styling van je merk. Je laat je merk identiteit terugkomen in je evenement door middel van de juiste stijlkeuzes. Jouw bedrijf organiseert het evenement, dus laat dat ook zien. Door je merk identiteit in elk aspect van de decoratie en styling te verwerken, creëer je een zakelijke evenementomgeving die niet alleen visueel aantrekkelijk is, maar ook je merk op een authentiek en gedenkwaardige manier representeert.

Geen idee hoe je je merk identiteit verwerkt in de styling van je evenement?

  • Gebruik je merk kleuren voor de decoratie onderdelen
  • Kies meubilair dat past bij het imago en de stijl van je merk
  • Neem je merkwaarden mee in het proces van styling
  • Vergeet je huisstijl niet als het gaat om promotiemateriaal, banners, displays, presentaties en meer
  • Denk bij decoratie niet alleen aan een bloemetje, maar ook over het verhaal dat je bedrijf te vertellen heeft. Is er een manier om dit te vertellen door middel van een afbeelding, of misschien een Infographic? Wees creatief!

2. Verlengstuk van je boodschap

Als je een zakelijk evenement organiseert zit er altijd een doel of thema aan. Door middel van de juiste styling kan je dit doel ondersteunen. Zie de styling als een verlengstuk waardoor je boodschap nog beter overkomt. Hiermee kan je ook proberen een emotionele connectie tot stand te brengen met je evenement, je bedrijf en het thema van het evenement.

Heb je het tijdens je evenement bijvoorbeeld over duurzaamheid?

Dan kan je je styling gebruiken om verschillende duurzame keuzes te maken als het gaat om decoratie en meubilair. Gebruik bijvoorbeeld tapijt dat gerecycled kan worden. Of gebruik nep bloemen die je weer kan hergebruiken voor een volgend evenement. Hierdoor wordt je verhaal nog sterker en communiceer je met elk onderdeel van je evenement dezelfde boodschap.

3. Bijdragen aan de gastenbeleving

Door gebruik van styling kan je extra aandacht besteden aan de kleine details die bijdragen aan een goede eerste indruk. Als je gasten binnenkomen bij je evenementen locatie is de eerste indruk het belangrijkst. Je gast krijgt bij binnenkomst meteen een gevoel bij je evenement en het zet de toon voor de rest van je zakelijke evenement. Deze eerste indruk draagt dus bij aan de algehele beleving die je gast heeft tijdens je evenement. Denk bij een eerste indruk ook aan de uitnodiging die je verstuurt. Je wilt dat mensen uitkijken naar je evenement, en dit begint bij de uitnodiging.

Versterk de beleving tijdens je evenement voor je gasten met beleving gerichte elementen zoals displays, product demonstraties of bijvoorbeeld een photobooth. Door deze verschillende onderdelen toe te voegen krijgt je evenement meer inhoud, is je merk sterker aanwezig en verbetert de gastbeleving.

Misschien neig je ernaar om meer aandacht besteden aan de catering, de locatie of de inhoud van je evenement maar vergeet zeker niet de styling. Als evenementenbureau zien wij dit als een van de belangrijkste onderdelen om de ervaring van je gasten te verbeteren en ervoor te zorgen dat je evenement gedenkwaardig is. Doe dit door gebruik te maken van styling elementen om je merk identiteit te versterken en je evenement thema te ondersteunen.

Wil je meer weten over hoe wij, als evenementenbureau, jouw evenement impactvoller maken door middel van styling? Bekijk dan onze styling service!